20 november - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu 20 november - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

20 november

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Caroline

20 November 2009 | Zuid-Afrika, Durban

Wow, wat heb ik paar bijzondere dagen gehad!
Ik heb een auto gehuurd en 320 km naar het noorden gereden naar Rhino River Lodge, een zeer kleinschalige lodge. Ik heb alles gereden, omdat de andere 3 meiden nog niet zo heel lang hun rijbewijs hadden en niet durfden te rijden in ZA. Het was ook een enorme uitdaging! Niet alleen rijdt men hier aan de andere kant van de weg, ook is de rijstijl heel bijzonder. We hadden een arrangement geboekt; een afternoon game drive in een gigantische open jeep met een ranger, borrelen bij een kampvuur, heerlijk typisch ZA avondeten in de lodge, slapen in een geweldig mooie grote kamer, een morning game drive afsluitend met een ontbijt. Het was een rustige week en dus waren wij de enige gasten en kregen alle aandacht.

We zagen een aantal witte en een zwarte (heel bijzonder dat we 'm zagen is mij verteld) neushoorn. De lodge is een kleinschalige en wij waren de enige gasten. Het was een ontzettend mooie lokatie, echt een aanrader! www.rhinoriverlodge.co.za.
Ze hebben er ook giraffen, zebra's,impala, kudu,nyala en heel veel wrattenzwijnen die heel schattig rondrennen met hun staart recht omhoog. Ik heb een 'dungbeetle' zien rondrollen met een drol wel 10 x zijn eigen maat.

De heenreis was te doen, lekker in het zonnetje. De terugreis was een zware klus. Na de 'morning drive' en ontbijt vertrokken we en het begon te regenen en te waaien en dit werd steeds erger. Toen we thuis kwamen hoorden we dat de storm ervoor had gezorgd dat vliegtuigen niet op
Durban vliegveld konden landen!
De terugreis was erg bar, de niet-tolwegen zijn 3 km eenbaans en dan 3 km 2 baans. Vrachtwagen gaan ook gewoon 120 km per uur en er wordt door anderen ook gewoon ingehaald wanneer er twee of drie vrachtwagens op een eenbaans stuk rijden en ik erachter, wachtend tot het tweebaans wordt.

Ik maak hier bij CROW en op zo'n excursie leuke dingen mee. Ik doe dingen die ik nog nooit zo gedaan heb en ben best trots op mijzelf. Ook heb ik wat moeilijke momenten waarin ik mijn thuisfront mis. Ik heb 2 foto's die ik regelmatig bekijk. Mijn huisgenoten zijn jonge meiden met hun gebruiksaanwijzingen, maar ik kijk uit naar mijn eigen 'huisgenoten' met hun 'gebruiksaanwijzingen'.








  • 22 November 2009 - 23:10

    Paula Thomas:

    Hi Caroline, wat maak je toch geweldige dingen mee!Volgens mij heb je zo nu en dan ook lekker vrij om wat meer van de omgeving te verkennen. Daarbij heb je ook nog een geweldige man, die je dit allemaal gunt en vast en zeker ook trots op je is. Als je weer terug bent kom je dan eens bij me langs om alle foto's te laten zien. Ik weet dat ik het al eerder gevraagd heb, maar ben je nou echt nooit eens bang van die dieren, vooral ook als je ze niet kent, omdat ze gewoon niet in onze dierentuinen rond scharrelen ? Geniet nog van je laatste anderhalve week.
    Liefs Paula

  • 26 November 2009 - 20:01

    Monica:

    He Caroline!

    Vandaag toen ik de meiden uit ging zwaaien voor hun trip naar Duitsland dacht ik bij mezelf: vanavond ga ik het reisverslag van Caroline lezen die haar trip aan het maken is! Het klinkt allemaal heel geweldig, jou verhaal over de lodge heel herkenbaar van mijn ervaring vorig jaar in Afrika.
    Ik vind het echt stoer wat je doet!!

    Vanmorgen sprak ik Maurice even over het feit dat je volgende week er weer bent.
    Maurice heeft een paar dagen oud "baardje" staan en is volgens mij toe aan jou!!

    Geniet, geniet en geniet nog lekker van de komende dagen en we zien je graag weer heelhuids terug in regenachtig Nederland.

    Liefs
    Monica


  • 30 November 2009 - 09:04

    Casper & Christine:

    Goedemorgen Caroline, Eindelijk even tijd gevonden om je een reactie op je avonturen te sturen. We merken nu, dat je al weer bijna huiswaarts keert. Prachtig om zo'n trip aan te gaan in je eentje, een echte uitdaging. Je verhalen en foto's geven je belevenissen in ieder geval heel goed weer. Fantastisch. We wensen je heel veel plezier tijdens de laatste dagen en alvast een goede reis naar het thuisfront, die jou ongetwijfeld enorm gemist zullen hebben. Nemen binnenkort even kontakt met je/jullie op.
    Veel liefs uit Luxemburg!!!

  • 30 November 2009 - 20:01

    Tanja:

    Lieve Caroline,
    Zojuist je reisverslag van de 'lodge' gelezen! GEWELDIG! En ik geef het je te doen hoor, al dat autorijden daar! Hé, je komt al bijna thuis van je waanzinnige avontuur... Ik wens je alvast een heel goede terugreis! Geniet nog heerlijk van die paar laatste dagen! lfs, Tanja

  • 02 December 2009 - 13:44

    Merion:

    He toppertje, wat een feestje daar met al die bijzondere dieren, lees ook huisgenoten! Hier in NL zijn het weer de bijzondere teamgenoten in alle kleuren, maten en soorten die op je wachten en je verhalen wel weer willen horen!
    Maak er nog wat moois van deze laatste week. Wij hebben de koppositie inmiddels aardig in de hand, moeten wel op blijven letten en dat is soms natuurlijk erg moeilijk voor zo'n ongeorganiseerde boel als Ilonka er niet bij is.
    We zien je snel...liefs.

Verslag uit: Zuid-Afrika, Durban

Mijn eerste reis alleen!

Recente Reisverslagen:

02 December 2009

Weer thuis!!

02 December 2009

29 november

02 December 2009

28 november

02 December 2009

28 november

02 December 2009

26 november
Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 13699

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2022 - 27 November 2022

Azië 2022

23 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Roadtrip 2021

03 Mei 2019 - 11 Mei 2019

Girls trip to Russia

01 November 2009 - 02 December 2009

Mijn eerste reis alleen!

11 September 2018 - 30 November -0001

Azië 2018

Landen bezocht: