24 november - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu 24 november - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

24 november

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Caroline

02 December 2009 | Zuid-Afrika, Durban

Mijn vrije dag in Durban heb ik besteedt in een ‘shopping mall’. Honderden winkels, restaurants, een internet cafe en een bioscoop. In alle winkels zag ik alleen maar zomerkleding en het voelt vreemd om kleding te kopen. Vandaag is het hier 27 graden en vanaf nu wordt het alleen maar warmer.
Na flink wat rondshoppen ben ik een Iraanse film gaan zien, ik had niet zo’n zin in een Amerikaanse film. Het was best wel heftig, het ging over een Iraanse vrouw die gestenigd werd in een dorpje in Iran na een valse beschuldiging van overspel.
Op de heenreis naar ‘The Pavillion’ zag ik allerlei kleine huizen die de overheid in de afgelopen jaren heeft gebouwd in de heuvels rond de stad. Ook zag ik nog wel wat ‘slums’, maar veel minder dan ik me kon herinneren. Er is veel gebeurd in de afgelopen jaren, maar er is nog heel veel te doen in Zuid Afrika.

Toen ik uit de taxi stapte voelde het zeer vertrouwd om weer terug te zijn bij CROW. Ik werk nog 3 dagen en reis zaterdag naar Kaapstad. In een klein winkeltje kwam ik een ring tegen met een grote uil erop en besloot ‘m mijzelf cadeau te doen om me aan Ollie te herinneren. Het gaat niet al te best met hem en de kans is groot dat hij over een paar maanden in slaap wordt gebracht.
Sinds ik hier ben spreek ik alleen Engels, het Afrikaans lijkt op Nederlands, maar wanneer men snel spreekt versta ik weinig. Zelf spreken durf ik niet aan.

Verslag uit: Zuid-Afrika, Durban

Mijn eerste reis alleen!

Recente Reisverslagen:

02 December 2009

Weer thuis!!

02 December 2009

29 november

02 December 2009

28 november

02 December 2009

28 november

02 December 2009

26 november
Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 13706

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2022 - 27 November 2022

Azië 2022

23 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Roadtrip 2021

03 Mei 2019 - 11 Mei 2019

Girls trip to Russia

01 November 2009 - 02 December 2009

Mijn eerste reis alleen!

11 September 2018 - 30 November -0001

Azië 2018

Landen bezocht: