Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Caroline

01 Oktober 2018 | Maleisië, Kuala Lumpur

Gisteravond aangekomen op KL. Nu blijkt dat de organisatie GRAB grote delen van Uber hebben overgenomen in Zuid-oost Azië dus ook hier reden we met een Grab chauffeur naar de stad. In Maleisië spreken meer mensen aardig tot goed Engels dus we konden een echt gesprek voeren met hem.
We hadden dit keer gekozen voor een weinig sterren hotel en 'you get what you pay for'; een kamer zonder een raam en heel minimalistisch ingericht. Grappig is dat wij 14 jaar geleden ook een goedkope kamer bestelde en toen bleek de kamer ook zonder ramen, maar zelfs geen badkamer, het was een soort hij met 2 stapelbedden erin voor 2 euro per nacht. Gelukkig is dit een stuk beter. Het ligt naast het Sentral Station dus vandaag gemakkelijk toegang tot de stad.
Voor de mensen die mij wat beter kennen vallen de meest bizarre dingen mij op en vraag ik mij ook bizarre dingen af. Vandaag zag ik voor het eerst in mijn leven 3 x een vrouw waarbij ik kon zien dat haar wijsvingerteen echt flink langer was dan haar grote teen; ziet er heel bizar uit. Mocht je een foto willen zien, vraag maar via Whatsapp.
Ook is mij opgevallen hoeveel zwerfafval ik in Bangkok, op Bali en op Java heb gezien, zowel in de woonwijken, op straat en in de natuur. In de miljoenenstad KL zie ik heel veel minder. Dat vind ik jammer in de eerste 3 plekken.
Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 13594

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2022 - 27 November 2022

Azië 2022

23 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Roadtrip 2021

03 Mei 2019 - 11 Mei 2019

Girls trip to Russia

01 November 2009 - 02 December 2009

Mijn eerste reis alleen!

11 September 2018 - 30 November -0001

Azië 2018

Landen bezocht: