4 november - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu 4 november - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

4 november

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Caroline

04 November 2009 | Zuid-Afrika, Durban

Vanmorgen werd een klein vervet aapje binnengebracht. Zijn moeder is gisteren doodgereden en de persoon die het 4 dagen oude babytje meenam besloot dat het beter bij CROW kon worden verzorgd dan bij haar thuis. Het aapje werd Elvis genoemd en verdween direct in de ‘pouch’van Mabel, zij is de administratief medewerker die op dit moment ook nog een ander aapje, Freddy 3 weken oud, 24/7 verzorgt. Elvis en Freddy blijven bij Mabel totdat Elvis 4 maanden oud is zodat ze beiden samen in een kooi kunnen wonen om uiteindelijk wanneer ze 3 of 4 jaar zijn en de groep is wat groter te worden uitgezet in bijvoorbeeld Zululand.
Een groep Egyptische ganzen is vandaag vrijgelaten en dus moest hun kooi worden schoongemaakt, juch! Gelukkig voor mij waren een paar lokale meisjes die hun maatschappelijke stage moeten doen er vandaag en dus mochten zij deze klus klaren.
Vandaag zijn meerdere vogels binnengebracht die verzorging nodig hebben.
Eind van de middag kwam een jarig meisje van 16 met haar familie om haar verjaardagsgeld afgeven als donatie. We werden allemaal opgetrommeld om samen met haar een drankje te drinken en de verjaardagscake die haar moeder had gemaakt te eten.
Vandaag was ook de dag dat de wekelijkse boodschappen gedaan werden. De vrijwilligers hebben geen vervoer en we wonen ver van de grote winkels vandaan, dus zijn we afhankelijk van auto’s.
We reden dus naar de Pick’nPay, de Zuid Afrikaanse AH, om inkopen te doen en eindelijk lukte het mij om een simkaart te kopen. Hierdoor kon ik eindelijk mijn nummer aan Maurice doorgeven die mij met een speciaal goedkoop nummer kan bellen.
Ik heb net dus voor het eerst met hem gepraat en weer biggelden de tranen van ontroering over mijn wangen. Zo meteen gaat hij naar huis en zal hij weer bellen en zorgen dat ik Charlotte en Thomas kan spreken. Ik heb het hier prima naar mijn zin, begin mijn draai ook te vinden, maar mis mijn gezin enorm. Het is fijn te weten dat het maar voor 4 weken is.

Verslag uit: Zuid-Afrika, Durban

Mijn eerste reis alleen!

Recente Reisverslagen:

02 December 2009

Weer thuis!!

02 December 2009

29 november

02 December 2009

28 november

02 December 2009

28 november

02 December 2009

26 november
Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 13709

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2022 - 27 November 2022

Azië 2022

23 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Roadtrip 2021

03 Mei 2019 - 11 Mei 2019

Girls trip to Russia

01 November 2009 - 02 December 2009

Mijn eerste reis alleen!

11 September 2018 - 30 November -0001

Azië 2018

Landen bezocht: