3 november - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu 3 november - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

3 november

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Caroline

03 November 2009 | Zuid-Afrika, Durban

Vandaag om 6.15 opgestaan en om 7.00 begonnen met vooral fruit en groente snijden en deze uitdelen in de kooien van springboks, genets, ganzen, egyptisch ganzen, een uil, een havik, vele schilpadden en vele andere bijzondere vogels. De bavianen en kleinere aapjes worden door het reguliere personeel gevoerd. De kooien worden door speciaal ingehuurde mensen schoongemaakt, dus wij vrijwilligers verzorgen 2 x per dag het eten en vandaag heb ik meegewerkt om nieuwe woonruimten uitdagend in te richten voor een aantal mongoose. Zo vroeg opstaan ging best gemakkelijk.
De andere vrijwilligers zijn meiden van 18, 19, 20 en 21; Caitlin (SA), Cassie (SA), Erica (USA) en Lara (UK). Het huis waarin ik nu woon is door een schoonmaakster schoongemaakt die vorige week op haar kop heeft gekregen omdat ze zonder vragen zomaar eten uit de koelkast nam en opat, aan spullen kwam die niet van haar waren. Toen wij eind van de middag terug kwamen was alles gelukkig alleen schoon.
We werken tot 15.00 uur en ik ben met Caitlin en Cassie naar de lokale Spar gelopen voor wat prive proviand. CROW ligt in een woonwijk, maar typisch Zuidafrikaans en dat betekent dat alle huizen een hoge hek of muur hebben met duidelijk aangegeven borden dat bij onraad er direct een wagen met gewapende veiligheidsagenten langskomt.
We konden prima lopen omdat het nog middag was. Het is hier niet de bedoeling dat je buiten loopt wanneer het donker wordt.

Vandaag heb ik best een leuke dag gehad, maar wel een paar moeilijke momenten. Ik had niet verwacht dat ik zo emotioneel zou worden toen iemand mij vertelde dat Maurice had gebeld. Het was mij niet gelukt om een simkaart voor mijn telefoon te kopen en alle internet mogelijkheden gingen niet door. Gelukkig heb ik eind van de middag op een laptop van een medevrijwilliger kunnen mailen en een boodschap op mijn weblog gezet.
Mijn huisgenoten zijn veganist en vegetarisch, heel interessant, ;-). Al het eten in huis is daarop gebaseerd. Morgen koop ik wel wat vlees en zuivel voor mijzelf.

Verslag uit: Zuid-Afrika, Durban

Mijn eerste reis alleen!

Recente Reisverslagen:

02 December 2009

Weer thuis!!

02 December 2009

29 november

02 December 2009

28 november

02 December 2009

28 november

02 December 2009

26 november
Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 49
Totaal aantal bezoekers 13709

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2022 - 27 November 2022

Azië 2022

23 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Roadtrip 2021

03 Mei 2019 - 11 Mei 2019

Girls trip to Russia

01 November 2009 - 02 December 2009

Mijn eerste reis alleen!

11 September 2018 - 30 November -0001

Azië 2018

Landen bezocht: