13 november - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu 13 november - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

13 november

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Caroline

13 November 2009 | Zuid-Afrika, Durban

Vandaag heb ik de uil (Ollie) weer gevoerd. Het is een ontzettend leuke klus en ik zou ‘m best mee naar huis willen nemen ;-). Een aantal van de dieren hier hebben mijn hart gestolen. Het doet mij goed te weten dat wanneer ik weer weg ben alle dieren die hier nu zijn over een poos ook zullen weggaan om hun leven verder te leven in het wild.
De laatste dagen ben ik degene die de ganzen en gansjes verzorgt. Vandaag zijn de kleintjes verhuisd van een binnenhok naar een groter en net gebouwd buitenhok. Ook is hun voer in de afgelopen dagen veranderd.

Het thuisfront heeft veel te verduren. Charlotte heeft deze week haar lenzen opgehaald en moet leren om ze in te doen en uit te halen, wat blijkbaar een hele klus is. Thomas is al een poos niet lekker en het is voor de huisarts onduidelijk wat er aan de hand is. Sinds ik weg ben is hij veel thuis geweest. Gisteren is er bloed afgenomen en maandag krijgen we de uitslag. Dit is voor mij moeilijk, zo ver van huis. Gelukkig stelt Maurice mij gerust dat hij alles onder controle heeft,dit lukt grotendeels. Zo nu en dan laat ik een traan van hulpeloosheid over dit met Thomas.

De meiden in het vrijwilligershuis zijn jong en ik kan met hen niet echt praten over thuis. Morgen ga ik voor een paar dagen naar Alyson en Martin en dat is leuk.
Wat ik wel hier in het huis ervaar is de mogelijkheid om volledig mijn eigen gang te gaan. Ik houd natuurlijk rekening met de anderen; geluid, gebruik van de badkamer etc., maar als ik zin heb om pas laat te eten dan doe ik dit zonder dat iemand er iets van zegt. Vanavond heb ik van 16.00 tot 19.00 uur lekker liggen lezen op mijn bed en daarna iets voor mijzelf klaargemaakt dat ik lekker vind. Ik voel me een soort student zonder te studeren!!!!

  • 15 November 2009 - 09:53

    Mandy:

    Ha Caroline!

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal beleeft!
    Toch wel handig zo'n weblog! Nog veel plezier en zorg maar goed voor de diertjes!
    Mandy

  • 15 November 2009 - 20:59

    Ed:

    Leuk je dagelijkse dingen te vernemen. Fijn ook dat je wanneer je wilt ook een moment voor jezelf kunt nemen. Geniet van die momenten, al zal het niet altijd even makkelijk zijn met de dingen die thuis gebeuren.

  • 16 November 2009 - 10:07

    Bregje:

    wat een schattige donsjes op de foto! Ik lees met veel plezier je verhalen.

    Een kort hockey-update:
    Uitwedstrijd tegen Haaskamp, Amerongen. Veel regen, veel wind, brrrr...
    Daardoor een beetje trage start, moeizaam spel.
    Het lukte ons niet om snel te scoren, ondanks de vele aanvallen op het doel (en dus een goede keeper bij de tegenpartij). 2 x heeft Petra aan onze kant gezorgd een prachtige redding die het vermelden waard is: een doorgebroken speelster die alleen op haar afkwam. Beide keren kwam het niet tot scoren. Uiteindelijk hebben we 2 - 0 gewonnen. De winst is weer binnen.

    Geniet van alles wat je doet en ziet!

Verslag uit: Zuid-Afrika, Durban

Mijn eerste reis alleen!

Recente Reisverslagen:

02 December 2009

Weer thuis!!

02 December 2009

29 november

02 December 2009

28 november

02 December 2009

28 november

02 December 2009

26 november
Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 13702

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2022 - 27 November 2022

Azië 2022

23 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Roadtrip 2021

03 Mei 2019 - 11 Mei 2019

Girls trip to Russia

01 November 2009 - 02 December 2009

Mijn eerste reis alleen!

11 September 2018 - 30 November -0001

Azië 2018

Landen bezocht: