21 oktober 2022 / 2565 - Reisverslag uit Bangkok Yai, Thailand van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu 21 oktober 2022 / 2565 - Reisverslag uit Bangkok Yai, Thailand van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

21 oktober 2022 / 2565

Blijf op de hoogte en volg Caroline

21 Oktober 2022 | Thailand, Bangkok Yai

Vandaag kwam ik erachter dat in Thailand men leeft in het jaar 2565. Ik weet nog niet waarom maar gaat het uitzoeken.

Op dit moment zitten Maurice en ik in een koffietentje dicht bij ons hotel waar ze heerlijke cappuccino hebben dus we ronden de dag hier af.

Terwijl ik bestelde raakte Maurice in gesprek met een oudere meneer die Duits en Engels sprak en ze spreken over diepgaande onderwerpen. Dit geeft mij de ruimte om deze tekst te schrijven.

We zijn nu al een paar dagen hier en lopen veel door de stad en maken gebruik van de metro, BTR train, tuk tuk en gisteren de hele middag heerlijk op de rivierboot een groot gedeelte van de rivier gezien.

Toen we uit het vliegtuig kwamen roken we de typische Thaise lucht die iedereen die al eerder is geweest herkent. De herkenning is fijn!

De stad is mooi, vuil met oude gebouwen, vervallen gebouwen maar ook heel veel nieuwe moderne en grote panden waar je alle Europese en Amerikaanse merken kan kopen.

Een aantal uiteenlopende dingen zijn mij opgevallen; ten opzichte van de vorige keren dat ik hier kwam zie ik veel Japanse restaurants, er zijn echt heel weinig Europese toeristen, best veel winkels zijn dicht of de plekjes in de nieuwe shopping malls zijn niet verhuurd.

Vanmiddag hebben we eerst tegelijkertijd een olie massage genomen (een Thaise massage is nogal pijnlijk heb ik begrepen). Vorige week heb ik een hockeybal net onder mijn knie gekregen en het ei dat daar ontstond is nog niet weg en de bloeduitstorting zakt nu langs mijn kuit naar mijn voet en hierdoor is mijn hele onderbeen erg gevoelig, probeer dat maar in het Thais uit te leggen:).

Daarna hebben we onder begeleiding van een gids Chinatown verkent en eten geproefd die ik zonder haar uitleg nooit had geprobeerd. We zagen meerdere mensen een klein visje dood bijten en opeten, het zag er bizar uit, maar ik weer dat buitenlanders ook van onze rauwe haring met uitjes naar binnen glijden ook vinden.

Het is heerlijk om hier te zijn, maar ik kijk ook uit om een weekje lekker in een resort te chillen, zwemmen en te lezen zonder de overweldigende prikkels die Bangkok geeft.

Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 11
Totaal aantal bezoekers 13700

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2022 - 27 November 2022

Azië 2022

23 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Roadtrip 2021

03 Mei 2019 - 11 Mei 2019

Girls trip to Russia

01 November 2009 - 02 December 2009

Mijn eerste reis alleen!

11 September 2018 - 30 November -0001

Azië 2018

Landen bezocht: