Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Caroline

10 November 2022 | Vietnam, Hanoi

We zijn nu een paar dagen in Hanoi en ik was bijna vergeten wat een bijzondere stad het toch is.

Hanoi kan ik proberen te omvatten als; smog, chaos op straat omdat er heel veel brommers rijden en heel wat grote auto's en wat gewone auto's. Het is moeilijk om op de stoep te lopen deels omdat men op de stoep hun winkeltje hebben, kleine plastic krukjes en lage tafeltjes zodat je kan eten wat er op de stoep ook is klaargemaakt, deels omdat er heel veel brommers overdwars geparkeerd staan, dus je loopt veel op de straat en direct maak je de 2e regel van het verkeer mee (iedereen probeert elkaar niet te raken). De eerste regel is 'there are no rules' :).

In Hanoi zijn een aantal straten waar je heel veel dezelfde producten worden verkocht, dus een straat met wel 25 winkels met specerijen of een straat met alleen verkoop van speelgoed of ijzerwaren, rieten manden, kinderkleding, kookgerei, meer heb ik niet gezien. Gisteravond liepen we de door een straat met 10 winkels met kerstspullen, echt prachtig.

Vier jaar geleden vonden we een mooie plek om op de eerste etage een kop koffie te drinken met uitzicht op een verkeersplein zonder verkeerslichten en het was geweldig te zien hoe iedereen zich manoeuvreert. Maurice heeft er een time-lapse filmpje van gemaakt en gaat het op instagram zetten.

Ik heb de afgelopen dagen dingen gezien, zo bizar dat ik niet eens zou kunnen verzinnen. Voorbeeld is dat wij bij incheckbalie op het vliegveld stonden en achter ons waren 2 meiden van rond de 25, eentje had een grote krulspelden in haar pony alsof ze bij de kapper zat.

Ik heb een foto gemaakt van een mevrouw die de halve blokker op haar fiets bij zich had. Er rijden grote Amerikaanse jeeps door de stad met Vietnamese chauffeur en Europese toeristen. Hele families op een brommer kende ik al, maar 2 mannen die een grote koelkast verplaatsen?

Het is nogal bizar om zoveel kerstspullen te zien in een voornamelijk boeddhistisch land.

Het is heel fijn om weer hier te zijn.

Ik heb voor het eerst egg coffee (eigeel op je koffie) geprobeerd en het is best lekker maar nogal zoet.

Morgen nemen we de trein naar Nimh Binh.

Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 19
Totaal aantal bezoekers 13689

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2022 - 27 November 2022

Azië 2022

23 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Roadtrip 2021

03 Mei 2019 - 11 Mei 2019

Girls trip to Russia

01 November 2009 - 02 December 2009

Mijn eerste reis alleen!

11 September 2018 - 30 November -0001

Azië 2018

Landen bezocht: