Ko Chang ontdekken - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu Ko Chang ontdekken - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

Ko Chang ontdekken

Blijf op de hoogte en volg Caroline

03 November 2022 | Thailand, Ko Chang

Gisteren hebben we een 155cc brommer gehuurd voor een dag. Beiden hebben we weinig ervaring met zo'n ding en nadat Maurice de statistieken had gelezen over ongelukken, met en zonder dodelijke afloop, in het verkeer waar een brommer bij betrokken was en het bleek dat dit gemiddeld 10 keer zoveel was dan in NL, we hebben dus netjes een helm meegehuurd en schoenen aan in plaats van de gebruikelijke slippers.

Ko Chang heeft sinds 2003 een geasfalteerde weg die door de hoge heuvels en langs de zee slingert. We hebben een heerlijke rit gemaakt naar de oostkant van het eiland en merkten dat het daar veel minder ontwikkeld is.

We stopten bij een resort en werden door een meneer duidelijk gemaakt dat deze dicht was. Überhaupt zie je her en der bedrijven die niet meer open zijn. Er is niets aan gedaan om de locaties op te ruimen of er een hek omheen te plaatsen, gewoon laten voor wat het is en in verval laten raken.

Zo spraken we een manager/eigenaar van een restaurant en hotel met 40 kamers aan/op het water maar zonder toegang tot de weg (enige toegang was 1km via het strand lopen). Hij heeft al ruim 2 jaar geen bezoekers, woont er alleen en rookt de hele dag marihuana. Wij hebben er een flesje water gedronken en snel weg want het was zichtbaar dat er al lang niet was opgeknapt en het voelde niet veilig daar. Wel mooie foto van Maurice gemaakt :).

We spraken Nederlands met die man omdat hij jaren in Assen had gewoond.

Ik heb over het eiland gelezen en blijkbaar is het pas 20-30 jaar bekend bij groter publiek en je kan zien dat de ontwikkeling nog lang niet klaar is.

We zijn nu al een dag of 10 in dit hotel en ik kom helemaal tot rust. Beetje zwemmen in de zee of het zwembad, luxe ontbijt, lezen, mensen kijken en om de dag een massage voor weinig.

Ginteren keek M bij wat een standventer te verkopen had, maar hij had niets in zijn maat.

Qua avondeten wisselen we het af, gisteravond zijn we met de brommer een paar dorpen verderop geweest en hebben in een Europees restaurant, Fin, gegeten. Meestal eten we gewoon Thais en een enkele keer bij de lokale Indiër.

We houden contact met Charlotte die 2 weken met 12 vriendinnen een rondreis maakt in Mexico, het tijdsverschil is 12 uur; we appen tijdens ons ontbijt en haar avondeten wat grappig is.

We zijn pas 2,5 weken weg maar het voelt langer, heerlijk.

Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 16
Totaal aantal bezoekers 13711

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2022 - 27 November 2022

Azië 2022

23 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Roadtrip 2021

03 Mei 2019 - 11 Mei 2019

Girls trip to Russia

01 November 2009 - 02 December 2009

Mijn eerste reis alleen!

11 September 2018 - 30 November -0001

Azië 2018

Landen bezocht: