Weer in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu Weer in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

Weer in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Caroline

09 Oktober 2018 | Thailand, Bangkok

Eind van de middag (dinsdag) vertrekken we naar Hanoi in Vietnam. Dit land is nieuw voor ons allebei en ik heb er zin in. Charlotte is tijdens haar reis in 2014 geweest en was er enthousiast over. We hebben een hotel geboekt voor 3 nachten en beslissen als we er zijn of we nog een georganiseerde tour gaan doen of zelf rondreizen.
Tussen Siem Reap en Hanoi vlogen we voor 2 dagen terug naar Bangkok (dit is een stuk goedkoper dan rechtstreeks vliegen).
Het is altijd leuk om in Bangkok te zijn en voor ons herkenbaar, we zijn hier al meer dan 5 keer geweest.
Ik heb het waarschijnlijk al een keer gemeld, maar vergeleken met voorgaande jaren in Azië zien we veel meer Aziatische toeristen waar we ook komen. Het zijn voornamelijk Chinezen en ook wat Indiërs. Vanmorgen aan het ontbijt zei ik dat ik haast geen Russen zie en prompt aan het zwembad een stuk of 8 :).
Tijdens het ontbijt verzamelen langs het buffet zag ik een oude Indiase vrouw die een croissantje in de draaiende broodrooster stopte, terwijl er naast de broodrooster heel duidelijk plaatjes hingen met de tekst erbij dat het apparaat bedoeld was voor alleen boterhammen. Ze keek even om zich heen toen ze haar geroosterde croissantje eruit haalde en liep weg, maar toen gleden 2 stukken toast met klontjes boter die ze waarschijnlijk al eerder had gemaakt van haar volle bord op de grond. Ze bukte, pikte beiden toast en klontjes boter van de grond en legde deze terug op haar bord. Ik kon het niet laten haar in de gaten te houden en ja, ze at alles gewoon op. Óf ze heeft gehoord van de '5 seconden regel (die niet klopt), óf het is bij haar thuis minder schoon dan in een hotel in Bangkok met 744 kamers.
Dat vind ik zo leuk aan in andere landen zijn, het zien van dingen die zo anders zijn dan in mijn comfort zine. Ook doe ik andere dingen.
Gistermiddag besloten we eens over de Chao Phraya rivier te varen en kwamen erachter dat dit prima kan met de rivierbus die 30 haltes telt. We stapten uit bij de eindhalte, ver buiten de stad en gingen daar op verkenning. Hier hebben we geen enkele blanke gezien maar er was ook niet veel te beleven. We dronken een cappuccino en zagen weer heel veel marktkraampjes met voedsel dat ik never ooit zou eten.
Ik heb net een foto toegevoegd waarbij ik wil vertellen dat ik het niet durfde om een foto van de restaurant eigenaar te maken. Hij heeft een klein restaurant achter Wat Op en we hadden daar 3 weken terug lekker gegeten en dus wilden we weer.
Eerst wilde hij ons hier verkopen en toen we nee zeiden omdat we cola wilden vroeg hij voor de zekerheid nog eens. Dat gaf een bizarre situatie, maar daarna toen we eten wilden bestellen kon dat niet want ze vrouw had vandaag geen tijd om te koken. Een bizarre en grappige situatie, dus alleen colaatje light gedronken en ergens anders gegeten dat achteraf veel mooiere locatie was en nog lekkerder. Wel durfde ik dus een foto te maken van het altaar van die man.
Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 13703

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2022 - 27 November 2022

Azië 2022

23 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Roadtrip 2021

03 Mei 2019 - 11 Mei 2019

Girls trip to Russia

01 November 2009 - 02 December 2009

Mijn eerste reis alleen!

11 September 2018 - 30 November -0001

Azië 2018

Landen bezocht: