Laatste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu Laatste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

Laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Caroline

22 Oktober 2018 | Thailand, Bangkok

Na 6 weken reizen stappen we morgen (dinsdag 23 oktober) op het vliegtuig naar Nederland. Nog even een paar dagen genoten van Bangkok met gisteren een dagje naar China town en daar zoveel bijzondere dingen gezien. Het was een zondag en veel gewone Thaise winkeltjes waren dicht. We stapten uit de taxi en direct zag ik een eenvoudig straat restaurant dat helemaal vol zat met mensen en er stond een wachtrij. Een stuk verderop zagen we aan onze kant van de straat, maar ook aan de overkant meerdere brede, ondiepe winkels met heel veel vitrines met gouden oorbellen, kettingen en armbanden met tientallen (voornamelijk Chinese) klanten., wonderbaarlijk!! Ik vroeg aan een jongen wat er aan de hand was en in gebrekkig Engels zei hij dat deze winkels beroemd zijn in China.
Daarna liepen we een soort van Zouk binnen en het aanbod van spullen, prullaria in kleuren, geuren (Pekingeend, geroosterde kastanjes, mais, bbq's) en bling bling was overweldigend. Na een half uur moesten we op zoek naar een rustig plekje met een cappuccino (ook een uitdaging!).
Voordat we terug gingen naar ons hotel zag ik een winkel met leuke schaaltjes en heb van alles gekocht. In het hotel even heerlijk gezwommen om af te koelen, want de hele dag 31 graden is best pittig als je niet tussendoor in airco zit.
Gisteravond hebben we gezocht naar een geschikte Indiaas restaurant, maar elke tent die we tegenkwamen was óf te rustig óf zag er niet schoon uit. Uiteindelijk vonden we een Libanees restaurant dat er goed uit zag en toen we eenmaal binnen waren was het merendeel van de gasten Indiaas:).
Vandaag hebben we voorlopig voor het laatst gestruind door Bangkok, voor het laatst nog een ritje met een tuktuk gemaakt en vanavond gegeten in de backpacker's buurt.
Als laatste actie hebben we ons nog laten masseren en ik lig nu uitgeteld op bed te schrijven voordat ik tijdig ga slapen. Morgen vroeg op om met de taxi en trein naar het vliegveld te gaan.
Het zijn 6 geweldige weken geweest met ontzettend veel indrukken en ervaringen die ik grotendeels heb gedeeld.
Ik ben blij en dankbaar dat ik deze ervaring heb mogen beleven. Ver weg zijn van huis doet mij nog meer waarderen hoe mooi en fijn ik het thuis heb, hoe fijn het is om een warm netwerk te hebben en dat ik rijk genoeg ben om te reizen.
Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 850
Totaal aantal bezoekers 13680

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2022 - 27 November 2022

Azië 2022

23 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Roadtrip 2021

03 Mei 2019 - 11 Mei 2019

Girls trip to Russia

01 November 2009 - 02 December 2009

Mijn eerste reis alleen!

11 September 2018 - 30 November -0001

Azië 2018

Landen bezocht: