Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

Back in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Caroline

20 Oktober 2018 | Thailand, Bangkok

We zijn nu voor een paar dagen in Bangkok. Het is leuk om kleine plaatsjes en grote steden af te wisselen. Het fijne van in Bangkok zijn is dat we onze weg wel een beetje kennen in de stad en lekker met de watertaxi op pad gingen. Gisteravond sliepen we in een voor ons bekend hotel Prince Palace, enorm groot en best aardig en zou al 10 jaar terug gerenoveerd moeten zijn. We kregen ongevraagd een upgrade en dat was wel lekker, maar we bleven maar 1 nacht.
We zijn vandaag verkast naar een wat chiquer hotel waar we net wat gegeten hebben op terras van het restaurant op de 37e etage. Wat een uitzicht!! Ik heb een foto van ons uitzicht toegevoegd. Zelf slapen we op de 12e etage met ook een spectaculair uitzicht op de stad.
Vanavond ben ik mijzelf te buiten gegaan aan het broodmandje (×2), wat héérlijk om versgebakken stokbrood te proeven na weken van zo nu en dan een stuk toast bij het ontbijt. Ik merk dat ik westers eten toch wel mis. Ik durf niet avondeten aan zo'n streetfood stalletje te kopen. Ik zie namelijk hoe men afwas, hoe de hygiëne die ik van thuis ken anders handhaaft. Ook is veel van het vlees dat op rijdende bbq's wordt klaargemaakt voornamelijk varkens- of soms rundvlees is. Binnen mijn WW regels past dit niet dus eet ik grotendeels kip, vis of vegetarisch.
Wat ik leuk vindt om te vertellen is dat in een aantal shopping malls er, meestal op 1 etage, heel veel kleine keukentjes allemaal naast elkaar zijn. Je koopt bij een centraal punt een kaartje voor bijvoorbeeld 200Baht (5,40 euro) en wanneer je iets bij een keukentje dat iets heeft dat je lekker lijkt besteld geef je het kaartje af. Als je klaar bent met eten, dan lever je het kaartje in en krijgt het restant terug. Vanmiddag dus geluncht bij BigC, zie foto. Gebakken rijst met groente en kip. Werd voor mijn neus klaargemaakt. Mau. wilde iets anders etn en bestelde bij een ander keukentje (zoals bij Rolling Kitchens).
Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 13671

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2022 - 27 November 2022

Azië 2022

23 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Roadtrip 2021

03 Mei 2019 - 11 Mei 2019

Girls trip to Russia

01 November 2009 - 02 December 2009

Mijn eerste reis alleen!

11 September 2018 - 30 November -0001

Azië 2018

Landen bezocht: