Nerja, Malaga nogmaals, Ronda en Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu Nerja, Malaga nogmaals, Ronda en Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

Nerja, Malaga nogmaals, Ronda en Sevilla

Blijf op de hoogte en volg Caroline

29 September 2021 | Spanje, Sevilla

Na 2 nachten in Cordoba was het tijd voor ons om richting het zuiden te rijden. Onderweg zag ik wel 50 ooievaars cirkelen, dit had ik nog nooit gezien en kon ook niet zien waarom.

Enfin we besloten 5 dagen in Nerja een appartement te huren, deels omdat we even wilden relaxen bij het strand deels omdat Charlotte aan zou komen vliegen op Malaga. Vanaf Malaga stad hebben we wat extra tijd genomen om langs de kust te rijden om wat feeling te krijgen van de diverse vissersdorpjes voordat we bij vakantieplaats Nerja aankwamen. Ons appartement was ruim met 2 slaapkamers, 2 balkons en zelfs een wasmachine! Die eerste avond gingen we op verkenning uit en merkten in begin dat vooral veel ouderen op de terassen zaten (dit had iemand ons al verteld) en ik kreeg een ongemakkelijk gevoel over onze keuze. Gelukkig was het verderop in het dorp/stadje wat diverser en wat meer toeristisch. We kwamen ook bij het Balkon van Europa (google maar) en het was heerlijk aan het waaien over zee en de temperatuur was weer onder de 30 graden dus wij helemaal blij.

De volgende avond hebben we Charlotte opgehaald en elkaar vinden op het vliegveld was een hele toer. Blijkbaar wilden meer mensen iemand ophalen bij Departures en was er een hek geplaatst. Samen met velen moest Charlotte over dit hek haar koffer aangeven en zelf klimmen om bij ons te komen, erg bijzonder!!!! Charlotte kwam om 10 dagen met ons mee te reizen.

2,5 Jaar geleden zijn Maurice en ik al in Andalusië geweest om te genieten van Malaga en Sevilla. Toen hebben we gelogeerd bij een bekende van Maurice die in het vissersplaatsje Pedregalejo. Dit keer hebben we met hem en een Nederlandse vriend die we nog niet kenden maar ook in Spanje woont geluncht en wat meer inzicht gekregen van het leven als buitenlander in Spanje. Daarna hebben we verder in Malaga rondgekeken en onze zoveelste kathedraal gezien. Ook kwamen we midden in een 'save the planet/environment' demonstratie terecht. Er werden leuzen geroepen en alles werd opgeluisterd door een luide lopende drumband. We hebben ook een typisch wit dorpje in de bergen bezocht, Frigilana, een echt schattig dorpje ongeveer 15 minuten de bergen in met uitzicht op de zee.

Omdat wij Charlotte de Alhambra wilde laten zien zijn we na Nerja doorgereisd naar Granada en ook zij vond het prachtig, zowel het paleizencomplex als de stad.

De volgende dag alweer doorgereden naar Sevilla met als tussenstop lunchen in Ronda. Een paar jaar geleden waren Maurice en ik ook in Ronda en het grote verschil was wederom zoveel minder toeristen dan toen. In 2019 stonden er bussen op parkeerbanen langs de weg en die waren nu allemaal leeg.

Daarna verder doorgereden naar Sevilla. Charlotte is best goed in het vinden in hele leuke accommodaties op een goede locatie dus nu zitten we weer in een klein appartementje midden in de stad in een verbouwde paleis. Aangezien we rond 19.00 in de stad aankwamen wilden we eerst even een drankje doen voordat we gingen eten. De gastvrouw van ons appartement, Martha, gaf ons de tip om een drankje en tapas te doen bij La Bodega de la Alfalfa (Calle Alfalfa 4). En wat een goed tip!

We bestelden zulke heerlijke gerechtjes en ze waren voldoende om ons te vullen, vooral de spinazie met chick peas, tortilla, kip met honingmosterd saus en als 'piece de la resistance' sublieme ribeye. Het was zo lekker dat Maurice de volgende avond hier weer wilde eten :). De tent zelf was niet zo heel bijzonder, behalve dat net zoals in alle restaurants die we in Spanje bezocht hebben je wordt bediend door volwassen of oudere mannen, geen student te bekennen. Veelal heb ik mijn net geleerde 'eten bestel Spaans' kunnen oefenen omdat niet veel ouderen Engels spreken.

Door Sevilla dwalen is heerlijk, er zijn zoveel straatjes en winkeltjes en mooie gebouwen om te zien. We zijn in een heel aantal steden geweest en het valt mij op dat in de binnenstad van Sevilla men de huizen goed onderhoud. Dit is iets waar ik altijd naar kijk en zag dat het schilder- en pleisterwerk netjes is.

Als ik iemand spreek die iets leuks met zijn of haar partner wil doen, dan raad ik meestal Marrakesh of Sevilla aan omdat ik beide steden echt magisch vind.

Vandaag stappen we na het ontbijt in de auto om na 2 nachten in Sevilla door te rijden naar Lissabon. Langzaamaan beginnen we aan onze terugtocht naar Soest.

Het was onze bedoeling om 10 dagen thuis te zijn en daarna onze vlucht naar Bangkok te pakken om 6 weken in Azië rond te reizen, maar gebaseerd om de informatie uit de Bangkok Post en de officiële reiswebsite hebben we onze vluchten verzet naar half januari. Het blijkt de vaccinatiegraad in Bangkok momenteel laag is en men verwacht dat deze op z'n vroegst half november op de vereiste hoogte is om toeristen binnen te laten. Het was onze bedoeling om in december in Nederland te zijn en dus hebben we onze plannen aangepast.

Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 13
Totaal aantal bezoekers 13716

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2022 - 27 November 2022

Azië 2022

23 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Roadtrip 2021

03 Mei 2019 - 11 Mei 2019

Girls trip to Russia

01 November 2009 - 02 December 2009

Mijn eerste reis alleen!

11 September 2018 - 30 November -0001

Azië 2018

Landen bezocht: