Alhambra in Granada - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu Alhambra in Granada - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

Alhambra in Granada

Blijf op de hoogte en volg Caroline

20 September 2021 | Spanje, Córdoba

Gisteren, 19/9, zijn wij na het ontbijt richting de buurt El Albacin gelopen. Dit is een buurt met allemaal witte huisjes, allemaal dezelfde terracotta dakpannen en smalle straatjes. Langs dit buurtje loopt een laag muurtje waar je wanneer je eroverheen kijkt een heel smal beekje ziet vloeien, maar blijkbaar in Spanje een bekend fenomeen is waar veel mensen zich laten fotograferen. Onderweg hebben we weer 2 bruiloften gezien, eentje was zelf nog bezig en we konden zo naar binnen kijken omdat de kerkdeuren wagenwijd open stonden. Buiten deze kerk stonden een paar jonge mannen met gitaar te wachten totdat het bruidspaar naar buiten kwam, echt schattig om te zien. Verderop was er een klein Granada promotiemarktje met allemaal kraampjes met witte zonneschermen en in de zon zag dit er zo vrolijk uit. Opeens hoorde ik gitaarmuziek in de verte en toen we dichterbij kwamen zagen we 1 knul op een gitaar en de ander die het basgeluid maakte van een ondersteboven plastic vuilnisemmer, een draad en een bezem (zie foto). We gingen op een terras verder genieten van deze jongens.

Daarna namen we de taxi naar de ingang van de Alhambra bij het Nashrid paleis. En wat een moois hebben we gezien!!!!! Ik kan het niet beschrijven, dit moet je zelf zien en ervaren of op YouTube kijken. Maurice was ook heel erg onder de indruk van de ligging zo hoog boven de stad. Ik heb enorm genoten van de symmetrie die ik overal zag en kwam erachter dat ik heel erg hou van de Moorse tekeningen, bouwstijl en symmetrie. Ik ga thuis kijken of ik hier iets mee kan doen. Net voordat we vertrokken beklommen we een toren waar we 360 graden en heel ver konden kijken, het was gewoonweg adembenemend. Ik zou iedereen aanraden Granada te bezoeken, het is een stad met heel veel mooie bezienswaardigheden.

Na het bezoek zijn we in de auto gestapt naar ons nieuwe hotel in Cordoba, Las Casas de Judeira. Maurice had deze geboekt zonder te overleggen en we kwamen in een mini paleisje terecht! Gisteren is dus een dag vol met prachtige gebouwen geweest. Toen ik onze kamer binnenliep was het alsof ik weer in onze Riad in Marakesh kwam, zo mooi.

Vanmorgen gaan we de stad in, ik heb er zin in. Voordat ik verder ga moet ik mijn oogdruppels toedienen. Ik heb al een poos last van ontstoken ogen, dit begon een paar maanden geleden en was eind juni in Rome verergerd, ik vermoed door de airco. Sinds we in dit warme klimaat zijn ben ik veel in ruimtes met airco en is het weer mis. Sinds gisteren gebruik heb ik besloten 4 keer per dag te druppelen en zodra ik weer in Soest ben ga ik naar de huisarts. Ik heb geen zin om een Spaanse arts te bezoeken.

Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 18
Totaal aantal bezoekers 13719

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2022 - 27 November 2022

Azië 2022

23 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Roadtrip 2021

03 Mei 2019 - 11 Mei 2019

Girls trip to Russia

01 November 2009 - 02 December 2009

Mijn eerste reis alleen!

11 September 2018 - 30 November -0001

Azië 2018

Landen bezocht: