15 & 16 september - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu 15 & 16 september - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

15 & 16 september

Blijf op de hoogte en volg Caroline

16 September 2018 | Thailand, Bangkok

Zaterdag zijn we verkast naar een hotel meer in de binnenstad, Citadines op Sukhumvit Road, op loopafstand van de skytrain en nieuwe prachtige shopping malls. Winkelcentrum Terminal 21 heeft op elke etage een ander thema en een grote diversiteit aan aanbod. Op de Food Court etage hebben we voor een habbekrats tussen honderden lokalen gegeten. Echt een belevenis!
's Avonds hebben we een night market verderop in de stad bezocht, maar omdat het regende niet al te lang gebleven. Aangekomen bij de metro bleek dat er maar 2 loketten en 2 ticket machines open te zijn voor honderden mensen en dus stond Maurice ruim 20 min in de rij. Ik hoorde geen onvertogen woord, iedereen accepteerde de situatie en wachtte netjes op hun beurt. En net als in Nederland zie je veel mensen op hun telefoon bezig zijn tijdens het wachten :).

We besloten om zondag een dagje naar Ayutthaya te gaan, de oude hoofdstad voordat het Bangkok werd. We zijn er jaren geleden al eens geweest, maar vinden het nog steeds mooi om de ruines van de oude tempels te bezichtigen. Dus 's ochtends met de metro naar treinstation Hua Lampong. Voor 20 Baht (ong 55 cent) in 3e klasse in 1h30m naar Ayutthaya. In de trein was de poster op de foto mijn uitzicht, mocht iemand via mij willen bestellen dan kan dat tot en met 7 november (op tijd voor Sinterklaas). Eenmaal aangekomen hebben we een man met tuk tuk voor de middag geregeld die ons rondbracht en op ons wachtte. Aangezien de trein terug naar Bangkok vaak vertraagd is kozen we voor een minibus rit terug naar een metrostation aan de rand van Bangkok. Morgen vliegen we door naar Bali en gaan vanavond accommodatie zoeken. Op Bali wil ik mijn gezicht laten verzorgen, de lucht in Bangkok is best vies en gewoon douchen is niet genoeg. Zo nu en dan zie ik mensen met een mondkapje lopen op straat.

  • 18 September 2018 - 13:15

    Patricia Van Montfoort:

    Hi Caroline en Maurice,

    Wat gaan jullie een mooi avontuur aan. Zijdelings gaan Rieg en ik jullie volgen.
    Geniet van jullie prachtige reis.

    Lieve groetjes,
    Patries en Richard
Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 13706

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2022 - 27 November 2022

Azië 2022

23 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Roadtrip 2021

03 Mei 2019 - 11 Mei 2019

Girls trip to Russia

01 November 2009 - 02 December 2009

Mijn eerste reis alleen!

11 September 2018 - 30 November -0001

Azië 2018

Landen bezocht: