Nog steeds Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu Nog steeds Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

Nog steeds Ubud

Blijf op de hoogte en volg Caroline

24 September 2018 | Indonesië, Ubud

We vinden het leuk in Ubud en dus zijn we langer gebleven dan dat ik dacht. De sfeer is fijn en er zijn talloze leuke cafés en restaurants
Opvallend is het aantal veganistische en vegetarische tentjes. Gisteravond hebben we weer met onze 'deense nieuwe vriend' Jan gegeten. Hij vond het leuk om weer af te spreken en wat van zijn filosofieën te delen met ons en we hebben weer een avond gediscussieerd. Zaterdagavond vond Maurice online een restaurant waar we een rijsttafel konden bestellen en toen we naar binnen liepen zag ik de Filippijnse man, Tom, zitten met zijn vrouw. Direct vroeg hij ons om bij hen te komen zitten en toevallig bleken zij ook net een rijsttafel hebben besteld. We zijn veel te weten gekomen over de Filippijnen en over hen, het was een gezellige avond. Tom was al eens in Amsterdam, Leiden en Noordwijk geweest en dat hadden we nog nooit meegemaakt.
Vanmiddag zaten we in Jl. Goutama iets te eten en ik had uitzicht op een massage winkel en besloot om toch maar eens voor een 'deel tissue' massage te gaan. Het was nogal pittig, maar wel heel goed voor mijn schouders en kuiten. Ze voelen nu echt beter. Voor de prijs kon ik het niet laten, 60min voor 13 euro. Maurice koos voor een half uurtje voetreflexologie.
Ik ben erachter dat ik het niet meer fijn vindt om als backpacker in hele goedkope accommodaties te slapen. Veertien jaar geleden kon ik het wel hebben, 'roughing it' , maar ik weet nu dat ik het niet meer wil nu we 1 nacht wel zo logeerden en ik slecht sliep en mij niet schoon kon voelen na een douche.
Vanavond slapen we voor de 2e nacht in een fijn hotel, Lumbung Sari, met airco en zeepjes in de badkamer. Ik ben helemaal blij!
Ik ben ook helemaal blij met de ene culinaire verassing na de andere hier in Ubud te hebben geproefd. Ik kijk uit naar binnenkort op Java te zijn. Voor Mau. en mij de eerste keer, ik ben benieuwd.
Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 13702

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2022 - 27 November 2022

Azië 2022

23 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Roadtrip 2021

03 Mei 2019 - 11 Mei 2019

Girls trip to Russia

01 November 2009 - 02 December 2009

Mijn eerste reis alleen!

11 September 2018 - 30 November -0001

Azië 2018

Landen bezocht: