Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

Bandung

Blijf op de hoogte en volg Caroline

26 September 2018 | Indonesië, Bandung

Gistermiddag wilden we een taxi naar Kuta nemen. Helaas is er geen openbaar vervoer op Bali, alle vervoer in handen van taxi's en brommer taxi's. We mochten meerijden met een Nieuw Zeelandse oudere dame die we ontmoet hadden bij het zwembad. Zij had een chauffeur vooraf al geregeld en ze bood aan dat we konden meerijden naar het vliegveld. Helaas begon de chauffeur te piepen dat 3 ipv 1 persoon wel meer zou kosten en er ontstond een welbekende afding situatie en voor een kleine bijdrage stapten we in. Ondanks dat die man geld verdiende aan ons bleef hij melden dat hij geld te kort komt om zijn kinderen naar school te sturen. Dit vond ik best irritant. Eenmaal aangekomen op het vliegveld konden we instappen in de shuttle van ons hotel dat tegenover het vliegveld lag. Vanmorgen om 7.05 vlogen we naar Bandung op Java. Aangezien de vlucht vroeger dan verwacht aankwam probeerden we de trein naar Yogyakarta te halen, maar toen bleek dat je net als op het vliegveld je een ticket tot maximaal een uur voor vertrek kan kopen en een half uur van tevoren moet inchecken. Dus kochten we een kaartje voor de volgende ochtend, namen een cappuccino en gingen op zoek naar een hotel.
Dagje Bandung besteed aan de stad verkennen en het verschil met Bali ervaren. Hier zie je heel weinig toeristen en dus de winkels zijn niet op toeristen gericht.
In ons huidige hotel is een groot internationale bijeenkomst gaande over problemen in land eigendom in de wereld met ruim 700 mensen uit 67 landen. We stonden met een man uit Tanzania (een Masai) in de lift en maakten een kort praatje. Hij grapte dat Maurice een Masai uit Europa was. Ik vond het prachtig om te zien hoe mensen uit allerlei landen en culturen met elkaar in de lobby en in het restaurant aan het praten waren. Ik vind het leuk wanneer er internationaal contact is.
Even iets anders; de foto's die ik toevoeg vandaag zijn producten die ik in de supermarkt op het station zag liggen. Een pak speculaas en een pak met broodbolletjes waar hagelslag op zit. Ik eet het niet want ik hoe mij nog aan het weightwatchers punten systeem, ook op reis.
Ook een foto van wat ik zag toen we op onze koffer wachtte. Ik kon op een beeldscherm zien hoe de baggage mannen de koffers buiten op de band zette. Vond ik geweldig!
Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 13710

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2022 - 27 November 2022

Azië 2022

23 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Roadtrip 2021

03 Mei 2019 - 11 Mei 2019

Girls trip to Russia

01 November 2009 - 02 December 2009

Mijn eerste reis alleen!

11 September 2018 - 30 November -0001

Azië 2018

Landen bezocht: