Duitsland en Zwitserland - Reisverslag uit Arosa, Zwitserland van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu Duitsland en Zwitserland - Reisverslag uit Arosa, Zwitserland van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

Duitsland en Zwitserland

Blijf op de hoogte en volg Caroline

29 Augustus 2021 | Zwitserland, Arosa

Do 26 aug hebben we eerst de Dom van Trier bezocht en wat een mooie verrassing!!!! Aan de buitenkant best mooi, maar eenmaal binnen zagen we een prachtige 3D bewerkte muur en achter het altaar was een mooie dieptebeeld gemaakt. Mocht je interesse gewekt zijn, dan kun je vast mooie plaatjes vinden op internet.

Daarna reden we door naar Heidelberg. In de Alte Stadt genoten we van gezellige winkels, typische Duitse bouwstijl. Wat mij opviel bij de winkels in zowel Trier, Mannheim, Kaiserslautern en Heidelberg dat er veel dezelfde winkels in deze stadjes waren en wat helemaal grappig was dat hun etalages allemaal hetzelfde waren opgesteld!

Vrijdagmiddag kwamen we aan in Neuenburg en checkten we in bij een hotelletje (Krone) waar Maurice al sinds zijn vroege jeugd onderweg van of naar de skivakantie at en sliep. We hadden de laatste beschikbare kamer en deze kamer zag er precies zo uit als 45-50 jaar geleden :). Voor het eten zijn we een stuk het Schwarzwald in gereden om een lekkere wandeling te maken. Het was heerlijk om door bossen en weides te lopen met uitzicht op andere bergen die met wolken omringd waren.

Vanmorgen reden we weg met als doel om naar de zuidkant van de Alpen door te rijden, maar omdat er langdurig oponthoudt werd verwacht bij de Gotthardtunnel volgden we het advies om via Zurich te rijden. Nou wanneer je via Zurich rijdt, dan kom je langs Chur en dus was de beslissing om bij Chur de berg op te rijden naar Arosa snel genomen. Hier zijn we regelmatig wezen skiën en nu de kans om het dorp zonder sneeuw te zien. Helaas was de weersvoorspelling alleen maar regen, maar het weerhield ons niet. Vanmiddag zijn we uitgerust met bergschoenen en paraplu de berg op gelopen om op 1900m een kaasfondue te eten in de Bürestübli. Hier ben ik heel blij om geworden kan ik je vertellen.

Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 7
Totaal aantal bezoekers 13719

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2022 - 27 November 2022

Azië 2022

23 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Roadtrip 2021

03 Mei 2019 - 11 Mei 2019

Girls trip to Russia

01 November 2009 - 02 December 2009

Mijn eerste reis alleen!

11 September 2018 - 30 November -0001

Azië 2018

Landen bezocht: