30 aug tot en met 3 sept - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu 30 aug tot en met 3 sept - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

30 aug tot en met 3 sept

Blijf op de hoogte en volg Caroline

03 September 2021 | Spanje, Barcelona

De volgende ochtend (ma 30-8) maakten we gebruik van de gratis bergpas en gingen helemaal omhoog naar de Weisshorn op 2653m. Toen we in de gondel omhoog namen zag ik voornamelijk wolken en dacht dat we er alleen maar even gingen kijken en met de kabelbaan weer naar beneden, maar eenmaal boven was het droog, windstil en prima wandeltemperatuur dus waagde wij de tocht naar het Mittelstation op 2013m.

Wat een belevenis, ik was zo blij dat ik mijn bergschoenen aan had. In het begin liepen we nog op verse sneeuw en daarna door groen en zwart landschap met veel kleine bloemetjes en heide, het zwart was leisteen. Opeens hoorde we heel veel koeiebellen rinkelen en net even verder zagen we ze; wel 100 koeien die hoog in de weide aan het grazen waren, allemaal met een bel. Het was een magisch gezicht en geluid. Maurice heeft er opnamen van gemaakt.

Eenmaal beneden stapten we in de auto om door te reizen naar Milaan. We waren onvoorbereid op die autorit zeg!!, we rijden altijd direct weer naar het noorden. Vanaf Chur op 693m reden we helemaal omhoog om bij San Bernadino via een lange tunnel aan de zuidkant van de Alpen terecht te komen. Het was een prachtige rit met die hoge bergen om je heen en toen we de naam Lugano zagen besloten dat het tijd was voor een drankje en iets lekkers. Hier liepen we het stadje in en zagen allerlei chique namen en de eerste Rolls Royce en Porsches. Er hing een echte vakantiesfeer en een pizzaatje ging er heerlijk in.

Daarna reden we door naar Milaan. Onderweg had Maurice een hotel Sanpi geregeld, prima hotel met een metro op loopafstand. Die avond wilden we even een drankje in de buurt drinken, de terrasjes waren best druk bezet en na één tentje waar ze 13 euro voor een glas wijn vroegen liepen we door naar een ander en bestelden een koffietje zonder naar de prijs te vragen en voorbereid om veel te moeten betalen, maar we rekende 4 euro af. De volgende ochtend wilden we El Duomo, de grootste Rooms-katholieke kathedraal van Italië. Het is een prachtig gebouw met tientallen torentjes. Op het plein voor de kathedraal kwam een prachtige winkelpassage met een glazen plavond uit met winkels van Prada, Vuitton en nog meer dure namen, echt alles was mooi en goed onderhouden. Het viel op dat veel jonge meiden een selfie namen met die winkelnamen op de achtergrond J.

Omdat mij soms rare dingen opvalt wil ik vertellen dat ik al jaren geen telefooncellen meer in Nederland heb gezien, maar wel in Milaan (zie foto). We waren op doorreis dus begin van de middag doorgereden naar Sanremo. Dit is een badplaats met gezellige straatjes, veel restaurantjes en vooral heel veel gelateria’s. Sanremo vond ik schattig, maar zag veel achterstallig onderhoud. Zo’n beetje het enige gebouw dat er mooi en verzorgd uitzag was het Casino.

Een avond en een ochtend om het stadje te leren kennen en we gingen door naar Cannes. Hier hebben voor 2 nachten een hotel geboekt. Het was mijn eerste keer in Cannes en ik vond het prachtig, een geweldig mooie boulevard langs een zandstrand. Delen van het strand waren afgeschermd en moest je betalen om er te zitten en te eten. Één hotel vroeg 150 euro om binnen te komen, maar eerlijk is eerlijk het zag er zeer verzorgd uit. ’s Avonds draaide er een dj, zagen we toen we langsliepen. Maurice is in zijn jeugd een paar keer geweest en het was leuk om te zien waar hij toen logeerde. Cannes is een mooie badplaats met een aantal hele mooie luxe hotels aan de boulevard. De middag dat we aankwamen gingen we even de zee in en het was alsof ik in Spa Blauw zwom, zo heerlijk zacht water!

Ook hier hebben ze veel ijssalons en dus we hebben meerdere keren geproefd.

Vanmorgen (vr) zijn we vertrokken nadat we lekkere broodjes en taart insloegen voor de lange rit naar Barcelona.

Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009