Weer verder reizen - Reisverslag uit Granada, Spanje van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu Weer verder reizen - Reisverslag uit Granada, Spanje van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

Weer verder reizen

Blijf op de hoogte en volg Caroline

18 September 2021 | Spanje, Granada

Donderdag 16 sept hebben we onze spullen weer ingepakt, het huis netjes gemaakt voor de volgende logeerders. Maurice ging ze ophalen van het vliegveld en na de overdracht stapten we in de auto om een uurtje later in te checken in een luxe hotel in Murcia. Vijf minuten na inchecken sprongen we in het zwembad, wat was dat heerlijk zeg! Die avond liepen we de stad in om te eten en een beetje te verkennen, dit doen we vaker zo. De volgende ochtend hebben we, best stoer, een uurtje in de gym gesport. Beiden merkten we dat alleen wandelen en slenteren niet genoeg is om fit te blijven en dat de buikspieren toch meer aandacht nodig hebben.....

Murcia is een leuk stadje met een prachtige kathedraal, zowel binnen als buiten. Eind van de middag stapten we weer in de auto om naar Granada te rijden. Tijdens het rijden merkte ik dat ik de bergen kwam.

Vandaag, zaterdag, hebben we gewinkeld en rondgekeken in de stad want onze kaartjes voor de Alhambra zijn voor morgenmiddag. Beiden hebben we wat gekocht en ik heb, voor de 2e keer in 2 dagen, mijn zonnebril laten liggen. Vanmiddag in een winkel die vanaf 14.00 sloot voor de siesta, maar toen we rond 17.30 langsliepen was de winkel nog steeds dicht. De website geeft aan dat het vandaag van 17.00 tot 21.00 open moet zijn, dus ik baal daar een beetje van. Ik heb zojuist een facebook bericht gestuurd en loop zo meteen nog een keer langs.

Gisteren en vandaag hebben we foto shoots gezien bij de kathedralen van bruidsparen. Ook toen we in Duitsland waren zagen we een koppel dat ging trouwen en een foto shoot hield. De mooiste was vandaag toen de bruidegom in een old timer werd voorgereden en toen hij en zijn moeder uitstapte allerlei familieleden in een kring om hen heen gingen staan. De bruidegom heeft iedereen even geknuffeld en op gegeven moment werd hij zelfs emotioneel en liet een traantje. Dat was heel schattig om te zien. We bleven wachten om te zien hoe de bruid eruit zag, maar die liet zo op zich wachten dat zelfs de pastoor naar buiten kwam om te kijken wat er aan de hand was en toen zijn wij verder gegaan met ons leven. Via een soort van zook liepen we de stad weer in. Delen van Granada hebben nog Moorse architectuur en dus ook het zook straatje met allerlei prullaria en kunstenaarswaren waar Maurice een foto van maakte.

Het is nu 21.15 en ik was helaas voor een dichte deur en heb mijn zonnebril niet meer. Deze Rayban heb ik al 3,5 jaar en ben er erg aan gehecht. Ik ga ze maandag bellen.

Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 6
Totaal aantal bezoekers 13713

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2022 - 27 November 2022

Azië 2022

23 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Roadtrip 2021

03 Mei 2019 - 11 Mei 2019

Girls trip to Russia

01 November 2009 - 02 December 2009

Mijn eerste reis alleen!

11 September 2018 - 30 November -0001

Azië 2018

Landen bezocht: