La Marina en omstreken - Reisverslag uit La Marina, Spanje van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu La Marina en omstreken - Reisverslag uit La Marina, Spanje van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

La Marina en omstreken

Blijf op de hoogte en volg Caroline

15 September 2021 | Spanje, La Marina

Nu ik terugkijk over de afgelopen week merk ik dat we niet zo heel veel gedaan hebben; een paar keer naar het strand, middagje naar Torrevieja en een middagje naar Benidorm. In mijn jeugd ben ik met mijn ouders en zus naar Benidorm geweest maar kan mij er niet zoveel van herinneren, dus was het een normale ontdekking van het stadje. Toen we Benidorm in de verte zagen liggen vielen de tientalle hoge flatgebouwen op, ook waren er twee hoge flats met elkaar verbonden zodat de letter M te zien was. Het was een stadje helemaal ingericht op veel toeristen. Het viel ons op dat er weer Oost Europese mensen liepen en op terrasjes zaten, ook hoorden we veel Belgisch.

Vandaag waren we weer in Alicante waar dit ook te horen was. Eerder deze zomer zijn Maurice en ik naar Rome en Parijs geweest en daar hoorden we voornamelijk West Europese talen om ons heen.

We zijn afgelopen week een paar keer naar Alicante gegaan omdat we erachter kwamen dat onze lichten niet werkten, groot licht en kleine stadslichten wel maar gewone lichten niet. Hier hebben we weinig last van gehad omdat we voornamelijk overdag gereden hebben de afgelopen weken en merkten het pas toen we 's avonds na het dineren terug reden. In Alicante is een Renault dealer die ons probleem verholpen heeft voor een lager bedrag dan dat wij hadden verwacht, dus mocht je een Renault dealer nodig hebben in de buurt van Alicante kun je bij mij het adres krijgen.

Gisteren brachten we onze Renault naar de garage en konden we met de auto die bij ons huisje stond toch op pad. Vanaf Santa Pola kun je met een speedboot de 9km overtocht naar het pirateneiland Tabarca nemen. We hadden gehoord dat je er lekker kunt snorkelen dus dat hebben we ook gedaan. Het was een bewolkte dag en de temperatuur was ongeveer 26-27 graden dus echt ideaal. Het is een klein eiland, 1800m x 400m met een aantal schattige straatjes waar ongeveer 80 mensen wonen. Ik heb een foto gemaakt van de deur van de kerk die er echt idyllisch uit ziet. Vandaag hebben we onze auto opgehaald nadat we uitgebreid nog was bezienswaardigheden in Alicante hebben bezocht. Ook zochten we naar een 'echt' lekker cappucino en niet eentje waar slagroom op de koffie was gedaan. Gelukkig vonden we die.

Vanavond ga ik onze spullen een beetje bij elkaar zoeken en voorbereiden op inpakken. Morgenochtend dus inpakken en het huis schoonmaken. Andere vrienden van Casper en Christien komen morgenmiddag aan op het vliegveld om hier te genieten dus gaan wij door naar het zuiden. We zijn nog niet helemaal zeker welke stadjes we gaan bezoeken, maar Charlotte komt 22 september aan op Malaga dus dan zijn we daar voor een paar dagen.

Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 9
Totaal aantal bezoekers 13717

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2022 - 27 November 2022

Azië 2022

23 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Roadtrip 2021

03 Mei 2019 - 11 Mei 2019

Girls trip to Russia

01 November 2009 - 02 December 2009

Mijn eerste reis alleen!

11 September 2018 - 30 November -0001

Azië 2018

Landen bezocht: