Yogyakarta/Jogja - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu Yogyakarta/Jogja - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

Yogyakarta/Jogja

Blijf op de hoogte en volg Caroline

28 September 2018 | Indonesië, Jogjakarta

Na een waanzinnig mooie treinreis vanaf Bandung kwamen we gistermiddag aan in Jogja (zo wordt het hier genoemd). We moesten de treinkaartjes tijdig kopen en een half uur voor vertrek inchecken met geprinte ticket en paspoort. Bij de toegang van de trein stond ook een stewardes ons op te wachten! Het was echt genieten om zoveel rijsvelden te zien langs de route. Ook mooie uitzichten op de bergen en valleien met rivieren. Ik heb zelfs rivieren gezien waar geen plastic in dreef (voor het eerst in Indonesië). Dat is iets dat erg jammer is om te zien, zoveel vervuiling door voornamelijk plastic om de leefomgeving en in de natuur.
Na ruim 7 uur kwamen we aan en na een taxirit konden we een duik nemen in het zwembad van ons hotel. Daar werd ons verteld dat we rekening moesten houden met de oproep tot gebed dat 5 x per dag gebeurt, om 04.00, 11.00, 15.00, 18.00 en 19.00. Overal in de stad hangen luidsprekers. Ik moet zeggen dat het vanmorgen wel meeviel, ik viel daarna weer prima in slaap.
Na het ontbijt zijn we de stad in gegaan en hebben een museum bezocht dat met diorama's vertelde over de strijd van de Indonesiërs tegen de Nederlanders dat eindigde in 1949.
Daarna gingen naar een prachtige locatie aan de rand van de stad, Prambanan. Een hindoestaanse tempel complex dat in 2006 door een aardbeving grotendeels verwoest is en men langzaamaan probeert te restaureren. We namen een gids mee die ons van alles vertelde en ook in een notendop de verhalen waar het hindoeïsme op gebaseerd is vertelde. Die waren uitgebeeld op de nog staande stupa's. Eind van de dag hebben we de zon zien ondergaan achter de tempels, echt een magisch gezicht.
Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 13699

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2022 - 27 November 2022

Azië 2022

23 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Roadtrip 2021

03 Mei 2019 - 11 Mei 2019

Girls trip to Russia

01 November 2009 - 02 December 2009

Mijn eerste reis alleen!

11 September 2018 - 30 November -0001

Azië 2018

Landen bezocht: