Jogja - Borobudur - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu Jogja - Borobudur - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

Jogja - Borobudur

Blijf op de hoogte en volg Caroline

30 September 2018 | Indonesië, Jogjakarta

Gisterochtend kwamen we aan bij Borobudur, een boeddhistische tempel gebouwd in de 9e eeuw AD en die pas eind 19e eeuw herontdekt is omdat het was overgroeid met jungle. Net als de dag ervoor huurden we een gids in om uit te leggen waar we naar keken. Onze gids was een moslim die over het boeddhisme geleerd had. Hij legde veel uit maar een filosofische discussie kon hij niet voeren :).
Het gebouw was indrukwekkend en groot. Het complex was vol met toeristen en ook diverse groepjes schoolkinderen. Regelmatig kwam een klein groepje op ons af om voor hun schoolwerk een korte interview n het Engels met ons af te nemen en ze wilden ook op de foto met ons, met veel gegiechel. Mau. is enorm veel langer dan de meeste mannen hier. Een lerares legde uit waarom deze islamitische kinderen bij een boeddhistische tempel waren. Ze vertelde dat het belangrijk wordt gevonden dat schoolkinderen tolerantie voor andere religies ontwikkelen.
We zijn ongeveer 1,5 uur gebleven en gingen met dezelfde GRAB chauffeur weer terug naar ons hotel. Het voelt voor mij best decadent dat iemand ons ergens heen brengt, wacht tot we klaar zijn en dan terugbrengt voor 20 euro (3,5 uur in totaal).
Gistermiddag hebben we op aanraden van onze chauffeur bij een vegetarisch restaurant Milas gegeten, we liepen om de hoek van een drukke luidruchtige straat en na 100 meter liepen we een oase van rust, vredigheid binnen. Hier hebben we lekker gegeten en als toetje 'home made apple pie and ice cream' genomen!!! Echt een cadeautje.
Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 13688

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2022 - 27 November 2022

Azië 2022

23 Augustus 2021 - 09 Oktober 2021

Roadtrip 2021

03 Mei 2019 - 11 Mei 2019

Girls trip to Russia

01 November 2009 - 02 December 2009

Mijn eerste reis alleen!

11 September 2018 - 30 November -0001

Azië 2018

Landen bezocht: