Barcelona, Valencia en La Marina - Reisverslag uit La Marina, Spanje van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu Barcelona, Valencia en La Marina - Reisverslag uit La Marina, Spanje van Caroline Kimman - WaarBenJij.nu

Barcelona, Valencia en La Marina

Blijf op de hoogte en volg Caroline

10 September 2021 | Spanje, La Marina

Eind van de dag (vrijdag 3 sept) kwamen na een lange rit met onderweg heel veel regen aan in Barcelona. Toen we ergens in de stad even stil stonden zocht Maurice een hotel voor de nacht. Tot nu is hebben we niet vooruit geboekt en is het elke keer weer gelukt om ergens te slapen voor een redelijke prijs. Na het inchecken gingen we op zoek naar ergens om te eten. Online konden we niet iets vinden, dus gingen we 'old school' gewoon lopen en kijken of we iets tegen kwamen. We liepen een enorme shopping mall binnen met diverse eetmogelijkheden en gingen bij een Thaise tent naar binnen en hebben heerlijk gegeten. Daarna keek Maurice wat de reviews waren en die waren toch niet zo lovend :). Daarna een koffietje bij Vapiano en naar bed.

De volgende ochtend zijn we met de metro de binnenstad in gegaan en hebben de Ramblas afgelopen, één van huizen die Gaudi heeft ontworpen bekeken en nog langs de Sagrada Familia gegaan. Zo hadden we een aantal highlights te pakken.

Eind van de middag stapten we weer in de auto om richting Valencia te rijden. Onderweg hebben we geslapen in een havenstadje dat niet zoveel indruk maakte, eigenlijk weer wel door de afwezigheid van mooie gebouwen zoals we in alle eerdere steden wel hebben gezien. In Castellon heb ik alleen maar gebouwen gezien zonder enig design, alleen maar beton of saaie stenen. Het hotel was wel prima met ruime kamer.

De volgende dag was het maar een uurtje naar Valencia waar ik veel goeds over gehoord had. Toen we de stad inreden op zoek naar een parkeerplek een beetje in de buurt van het Moorse gebouw van Station Nord en de Bull ring kwamen we terecht in een processie met muziek en mensen gekleed in traditionele kleding en merkten dat de binnenstad was afgesloten. Eindelijk vonden we een plekje en het bleek dat 1-5 september Fallas van Valencia werd gevierd. Dit feest is normaliter eind van de winter om te vieren dat deze bijna afgelopen is en de lente en zomer eraan komen en dit wordt gevierd met onder andere het maken, neerzetten van hele grote papier mache poppen door de stad heen die op 5 sept verbrand worden. Ook is de bloemenhulde aan de maag Virgen de los Desamparados belangrijk. De stad was warm, druk en veel knalwerk dus eind van de middag besloten we door te rijden naar het huis van onze Luxemburgse vrienden Casper en Christien in La Marina. Hier kwamen we net voor donker aan. Casper had ons geadviseerd na het installeren gelijk naar het strand te gaan om daar wat te eten.

Het strand was heel anders dan ik gewend ben in Noordwijk of andere badplaatsen. Het was alsof de tijd jaren heeft stilgestaan.

Een klein strookje strand met wat (ong 30) eenvoudige huisjes op een rij met allemaal een terras uitkijkend op de zee, tussenin stond een restaurant die ook een hostal is met een terras voor zo'n 30 tafels en helemaal vol met mensen. We bestelden een tong met friet en groente voor 15,90, dat zijn nog eens ouderwetse prijzen :).

Het was heerlijk om op de rand van het terras te zitten met op zo'n 8 meter de golven op het zand.

De volgende ochtend reden we naar een grote Lidl om voorraad in te slaan. Het was fijn om te weten dat we de komende 10 dagen op 1 plek zullen slapen. Zo terugkijkend vond ik de eerste 2 weken ontzettend leuk, maar ook een beetje vermoeiend. Ik denk dat we hierna op een andere manier zullen reizen.

Woensdag gingen we een kijkje nemen in Santa Pola. Onderweg reden we langs een nationaal park met zoutvlaktes die veel vogels en vooral flamingo's aantrekken.

Het eerste strand waar we uitstapten leek wel een bejaardenstrand, alleen maar oudjes met eigen parasol, eigen stoeltjes en proviand, nergens een terrasje. Snel de auto weer in en verderop kijken. In het stadje zelf liepen we door Castillo Forteleza heen naar een enorm druk plein. Daar dronken we een koffie en merkten dat er best veel mensen langs de huizen stonden te wachten. Wij dachten dat het mensen waren die wachtten totdat er een tafeltje vrij kwam maar toch maar gevraagd wat er aan de hand was. Waren we toevallig in Santa Pola tijdens de viering van Virgin de Loreto en alle winkels sloten om 14.00. Ik had net genoeg tijd om een zomerse jurk te kopen.

Het was toch wel heel erg heet in het stadje, bijna 34 graden, dus gingen we terug naar ons huis een beetje lezen, was draaien, lekker niks.

Om 18.00 toch nog even naar het strand en wat was dat lekker zeg. Er waren goede hoge golven en het was gewoonweg zalig om in de zee te zijn. De meeste mensen waren al naar huis en de temperatuur gedaald naar zo'n 26 graden; helemaal perfecte afsluiting van de dag.

Caroline

Na een periode waarin ik steeds op zoek was naar wat er bij mij past heb ik nu (2009) besloten voor een maandje alles achter mij te laten en het avontuur tegemoet te gaan bij Centre for Rehabilitation of Wildlife in Durban. Hier verwacht ik erachter te komen hoe het voelt om te doen wat ik leuk vindt en blij van wordt. Mijn inspiratie is te vinden in de film 'Born Free' en de televisieserie Daktari die ik in mijn jeugd gezien zag. Beiden vertellen het verhaal over Afrikaanse dieren die weer de wildernis gebracht worden.

Actief sinds 19 Okt. 2009